Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Lada gyujtás

Az első henger sűritési üteméhez kell forgatni egészen addig, míg a főtengely ékszíjtárcsáján lévő jel (vonal) és a vezérmű hajtás ház fedelén lévő 3 jel (kidomborodás) közül a középső (5 fokos előgyújtás jel) egy vonalba nem kerül. Vigyázat, a jelek nem csak a sűrítéskor lehetnek egy vonalban, hanem kipufogáskor is, olyankor ajánlatos a gyujtó kábelek meg forditása!!

Berakáskor az elosztó fedelének fülein átmenő képzeletbeli tengelyvonal párhuzamos legyen a motor tengelyvonalával, a rotor vége pedig az elosztófedélen lévő 1-es hengerhez menő érintkezőhöz mutasson. Addig forgatjuk a gyújtáselosztó tengelyét "a motor főtengely forgatásával", míg a megszakítókalapács érintkezőpogácsái maximálisan elemelkednek egymástól. Az ekkor köztük mért távolság a megszakítóhézag. A megszakító lefogatócsavarjainak fellazításával, hézagmérő segítségével állítsuk be a 0,4mm-es hézagot, majd rögzítsük ismét a csavarokkal a megszakítót és próbalámvával esetlegesen járatás közben próbáljuk az elő gyujtást be állitani.